صدور صورتحساب الکترونیکی

چیزی در مورد حسابداری بین المللی شنیده‌اید؟ تا به حال به ارتقای دانش حسابداری خود اندیشیده‌‏اید؟ آیا می‏‌دانید که با استفاده از مدرک بین المللی حسابداری می‏‌توانید موقعیت‏‌های بهتری برای استخدام یا مهاجرت داشته باشید؟ حسابداری بین الملل شامل یادگیری اصول و استانداردهایی است که در بسیاری از کشورها مورد پذیرش می‌باشد.

شما می‏‌توانید از برنامه حسابداری که مورد پذیرش کشورهای مختلف است، برای ارتقای شغلی و همچنین فرصت‌‏های خوب برای مهاجرت استفاده کنید؛ به همین خاطر در مقاله پیش رو قصد داریم شما را با کاربرد و اهمیت حسابداری بین الملل آشنا کنیم و نحوه استخدام را نیز معرفی کنیم.

خواندن مقاله حسابداری بین المللی را به چه کسانی پیشنهاد می کنیم؟

مدیران کسب و کارها
مدیران مالی شرکت ها
حسابداران و تازه حسابداران
حسابدارانی که قصد مهاجرت دارند

حسابداری بین المللی چیست؟

حسابداری بین‏ المللی شامل اصول و استانداردهای حسابداری همه کشورها می‏‌باشد، حسابداری بین المللی در کشورهای مختلف قابل قبول است و روش ‏های آن در بسیاری از کشورها مورد استفاده می‏‌باشد.

افرادی که می‏‌خواهند در رشته حسابداری بین الملل تحصیل کنند؛ باید علاوه بر زبان انگلیسی قوی به قوانین و امور ارزی کشورها آشنایی پیدا کنند، حسابداری بین الملل براساس استانداردهای حسابداری (IFRS) انجام می‏‌گیرد که در ادامه در مورد آن بیشتر توضیح خواهیم داد.

نحوه حسابداری بین الملل

آیا می‌دانید IFRS چیست و چه کاربردی دارد؟ یک حسابدار بین المللی با استفاده از IFRS می‌‏تواند اطلاعات مالی شرکت‏‌ها در سراسر جهان را با دقت و شفافیت کافی مقایسه کند.

شرکت می‏‌تواند با استفاده از این استانداردها اطلاعات مالی خود را گزارش داده و به این ترتیب اعتماد سرمایه‏ گذاران و مشتریان خصوصا مشتریان بین المللی را جذب کند.

حسابداران بین المللی با استفاده از IFRS فضایی با قدرت پیش‏ بینی و شفافیت برای صاحبان سهام و سرمایه‏ گذاران به وجود می‏‌آورند و با کمک این استانداردها شرکت اطلاعات خود را کامل‏‌تر ارائه می‌‏کند.

مفاهیم و تعاریف حسابداری بین المللی

حسابداری بین المللی شامل استانداردهای حسابداری تمامی کشورها می‌باشد

مراحل حسابداری بین المللی

حسابداران با شرکت در دوره‏‌های حسابداری بین الملل مانند آزمون acca و قبولی در آزمون‏‌ها، داشتن ماژول اخلاق و مهارت‏‌ها و داشتن تجربه عملی می‏‌توانند به مباحث و استانداردهای حسابداری بین المللی (IFRS) تسلط پیدا کنند.

حسابداران بین المللی می‏‌توانند با تبحر و دانش خود به استانداردسازی صورت‏‌های مالی مطابق IFRS و مسائل فنی حسابداری و گزارش ‏دهی دید بهتری نسبت به موضوعات مالی داشته باشند و به برنامه ‏ها و مسائل مالی شرکت بهبود بخشند، این موضوعات در اعتبار و جلب اعتماد موسسات دیگر و مشتریان خارجی اثرگذار است.

ثبت حسابداران بین‌المللی

از مهم‌‏ترین مباحث حسابداری بین المللی تبدیل صورت‏‌های مالی کسب و کارهای فعال در کشورهای خارجی مطابق استانداردهای بین المللی می‌‏باشد، گزارش عملیات شرکت‏‌های فرعی در خارج از کشور و تبدیل پول رایج در آن کشورها به پول ملی (تسعیر ارز) در ثبت حسابداری بین الملل اهمیت دارد.

استاندارد حسابداری بین المللیIFRS چیست؟

شورای استانداردهای حسابداری بین المللی IASB مجموعه‏‌ای از استانداردها و رهنمودها را تحت عنوان استانداردهای حسابداری بین المللی IFRS ارائه می‌‏کند.

شرکت‏‌ها و سازمان‏‌های مختلف با استفاده از این استانداردها می‏‌توانند، گزارش ‏های مالی خود را براساس اصول و مقررات حسابداری جهان تهیه کنند و از آن‏جایی که بسیاری از شرکت‏‌ها، سرمایه ‏گذاران و مشتریان بین المللی دارند، استفاده از این استانداردها برای گزارشگری مالی و حسابرسی بسیار مهم است.

آموزشگاه حسابداری فرداد

اهمیت حسابداری بین المللی

حسابداری بین الملل با استفاده از IFRS به عنوان یک چهارچوب جهانی در گزارش ‏های مالی نقش مهمی در هماهنگی بازارهای مالی جهان و شفافیت اطلاعات مالی دارد، با گذر زمان و افزایش فعالیت‌‏های بین المللی نیاز به یک زبان مشترک حسابداری برای ارتباط شرکت‏‌های مختلف در سطح جهانی احساس می‏‌شود.

حسابداری بین الملل امکان مقایسه کردن صورت‌‏های مالی شرکت‏‌ها را در سطح جهانی برای سرمایه‏ گذاران، تحلیل‏گر مالی و ذی‏نفعان فراهم می‏‌کند. شفافیت و مقایسه صورت‏‌های مالی به بهبود کیفیت و گزارشگری مالی و جلوگیری از نشر اطلاعات نادرست کمک می‏‌کند.

بنابراین حسابداری بین المللی می‏‌تواند در بهبود فرآیندهای تجاری بین المللی و کاهش موانع تجاری و تسهیل جریان اطلاعات بین کشورها و بازارها مفید باشد و این شرکت‌‏ها می‌‏توانند با کمترین تلاش و هزینه گسترش یافته و سرمایه ‏گذاری کنند.

حسابداری بین الملل به شفافیت، اعتماد، کارآیی در اقتصاد جهانی و همچنین رشد و ثبات مالی در سطح جهانی کمک می‏‌کند.

کاربرد حسابداری بین المللی

از کاربردهای حسابداری بین المللی به موارد ذکر شده در تصویر زیر می‌توانیم اشاره کنیم.

کاربرد حسابداری بین المللی در کشورها

حسابداری بین المللی ریسک های مالی را کاهش داده و موجب استفاده بهینه می‌شود

آموزش حسابداری بین‌المللی

آموزش‏ های حسابداری بین الملل در دوره‌‏های مخصوص CMA،CPA و ACCA برگزار می‏‌گردد و شامل استانداردهای بین ‏المللی حسابداری و مهارت‏‌های فنی، سازماندهی، حل مسئله، ارتباطات، دقت در جزئیات و درک ساختار کسب و کار حسابداری می‏‌باشد.

دوره آموزش حسابداری بین المللی

دوره آموزش حسابداری بین المللی، حسابداران را برای آزمون‏‌های بین المللی حسابداری آماده می‏‌کند؛ در ادامه درباره انواع مدارک بین المللی حسابداری توضیح خواهیم داد که از بین آن‏‌ها دوره و آزمون‏‌های CPA و ACCA در ایران برگزار شده و آزمون Cma در ایران برگزار نمی‏‌گردد.

آموزش حسابداری شرکت ‏های حمل و نقل بین الملل

در ثبت شرکت‏‌های حمل و نقل بین المللی بسته به این‏که شما پیمانکار حمل بوده و یا کارمزد دریافت می‏‌کنید، روش‏ها تفاوت خواهد داشت که به دو صورت زیر می‌باشد:

    1. اگر شما پیمانکار حمل و نقل باشید، روش ثبت‌‏ها مانند شرکت‌‏های پیمانکاری بوده و مبالغ دریافتی به عنوان درآمد ناخالص و تمامی بهای پرداختی به عنوان هزینه شناسایی می‏‌گردد که تمام شده هزینه سفر شما می‏‌باشد.
    2. اگر شما کارمزد دریافت می‌‏کنید، مقداری هزینه نیابتی دارید که نیاز به ثبت آن‏‌ها برای بررسی در رسیدهای مالیاتی خواهید داشت، کمیسیون باید به عنوان کمیسیون خالص قبل از کسر هزینه‏‌های اداری و عمومی ثبت شود.
نکته مهم

در اظهارنامه عدد کمیسیون در روش پیمانکاری به صورت خالص بوده و تمامی دریافتی شما است و در روش دریافت کارمزد عددی که در اظهارنامه به عنوان درآمد ثبت می‏‌کنید عدد کمیسیون قبل از کسر هزینه‏‌های عمومی و اداری می‏ باشد.

مدرک حسابداری بین‏ الملل چیست؟

مدرک حسابداری بین المللی اغلب به مدارکی اشاره دارد که در حوزه حسابداری و مالی بین المللی مورد توجه قرار می‌گیرند و توسط سازمان‌ها یا انجمن‌های بین المللی حسابداری ارائه می شوند و به فارغ التحصیلان اجازه می دهند تا در سطح جهانی فعالیت کنند و به عنوان حسابداران حرفه ای معتبر در سطح جهانی تایید می‌کنند.

پس از آزمون ‌های بین المللی، مدرکی مخصوص حسابداران حرفه‏‌ای صادر می‌‏گردد و این مدرک در اکثر کشورهای جهان معتبر است، بنابراین می‏‌تواند موقعیت شغلی مناسبی در اکثر نقاط جهان برای حسابداران ایجاد کند. از جمله مدارک حسابداری بین المللی می‌‏توان به CMA، CPA و ACCA اشاره کرد.

مدرک بین‏ المللی حسابداری CPA

دوره CPA (Certified Public Accountant) بر حسابداری و مالیات در ایالت متحده تمرکز دارد، این دوره شامل 4 آزمون می‏‌باشد که موضوعاتی مانند حسابداری و گزارشگری مالی، حسابرسی مالیاتی و مسائل حقوقی را شامل می‏‌شود دوره CPA برای کسانی که در زمینه حسابداری و مالیات ایالت متحده فعالیت می‌‏کنند مناسب است.

برای دریافت مدرک CPA باید مدرک لیسانس در امور مالی، تجاری یا حسابداری داشته باشید و به مقدار 150 ساعت آموزش را به اتمام برسانید، همچنین با داشتن سابقه دو سال حسابداری عمومی و اختصاص ساعات مشخص به تحصیل الزامی می‏‌باشد.

دوره حسابداری بین المللیCma

دوره Cma (Certified Management Accountant) شامل گزارش‌‏های مدیریتی، استراتژی شرکتی و سازمان‌‏ها می‏‌باشد، این دوره در سه سطح برگزار می‏‌شود و معمولا بین سه تا پنج سال طول می‏‌کشد و به دانشجویان برای کسب مهارت‏‌های لازم برای موفقیت در شغل حسابداری و مدیریت در سطح جهانی کمک می‏‌کند.

مدرک حسابداری بین المللی acca

دوره بین المللی acca یک دوره آموزشی برای آماده کردن دانشجویان به عنوان حسابدار در سطح جهانی می‌‏باشد، این دوره بالاترین اعتبار را در بین تمامی مدارک حسابداری بین المللی داراست، این دوره توسط انجمن حسابداران خبره انگلستان ارائه می‏‌شود و شامل موضوعات مالی حسابداری بوده و بیشتر روی جنبه فنی حسابداری تمرکز دارد.

دوره acca شامل درس‌‏های تئوری و عملی با موضوعات حسابداری مالی، حسابداری مدیریت، حقوق شرکتی، مالیات حسابرسی، مدیریت عملکرد و مدیریت مالی پیشرفته می‌‏باشد، مدرک بین المللی acca در بیش از 180 کشور معتبر است، این مدرک برای کسانی که به دنبال موقعیت شغلی خاص و بین المللی هستند کاربرد دارد.

مدرک بین المللی حسابداری acca یکی از پرطرفدارترین مدارک حسابداری و حسابرسی در جهان است و نشان‏ دهنده دانش بالا در زمینه‌‏های مختلف مالی، مدیریتی، قانونی، اخلاقی و تسلط بر استانداردهای حسابرسی و حسابداری مانند IFRS و ISA می‏‌باشد.

استخدام در حسابداری بین المللی

با تسلط بر تمامی استانداردهای بین المللی می‌توانید به عنوان حسابدار بین المللی استخدام شوید

فرصت استخدام حسابدار بین‏ المللی

فرصت استخدام حسابدار بین المللی در موسسات تولیدی و خدماتی در داخل کشور با رویکرد و فعالیت‏‌های بین المللی وجود دارد، یادگیری حسابداری بین المللی برای افرادی که قصد مهاجرت دارند نیز فرصت بسیار مناسبی می‏‌باشد؛ برای مثال در اروپا فرصت ویزای بلند مدت شینگن (national visa) را به همراه دارد و همچنین می‌‏توان با گرفتن پروژه‏‌هایی از شرکت‏‌های خارجی به صورت دورکاری درآمد دلاری کسب کرد.

با ساختن یک رزومه جذاب و جستجو در سایت‏‌های معروف کاریابی مانند Accountant List ، The Balance Careers و Glass Door می‌‏توانید موقعیت‌‏ها و فرصت‏‌های شغلی گوناگونی را پیدا کنید. فرصت‌های استخدام در حوزه حسابداری بین المللی به دلایل زیر می‌توانند بسیار جذاب باشند:

ردیف فرصت استخدام حسابدار بین المللی
1 فرصت‌های شغلی گسترده: شرکت‌ها و سازمان‌های بین المللی به دنبال حسابداران ماهر برای مدیریت و رسیدگی به مسائل مالی و حسابداری خود هستند.
2 تنوع در حوزه‌های کاری: این فرصت‌ها شامل حوزه‌های مختلفی از حسابداری مانند حسابداری مالی، مدیریتی، مالیاتی، حسابداری اجتماعی و حقوقی می‌شود.
3 سفر و کار در سطح جهانی: بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌های بین المللی فرصت سفر و کار در کشورها و مناطق مختلف را فراهم می کنند که برای کارآمد شدن در یک محیط چند فرهنگی و تجربه فرهنگ‌های مختلف بسیار مفید است.
4 پرداخت وضعیت مالی بهتر: شرکت‌های بین المللی معمولا می‌توانند حقوق و مزایای خوبی را به حسابداران خود ارائه کنند، همچنین فرصت‌های پیشرفت حرفه ای نیز فراهم می‌کنند.

برای بهره مندی از این فرصت‌ها، مهارت‌های حسابداری قوی، تسلط بر زیان‌های خارجی، مهارت‌های ارتباطی بالا و توانایی کار در محیط‌‌ های چند فرهنگی اهمیت دارد؛ بعلاوه دریافت یکی از مدارک بین المللی حسابداری مانند CMA ،ACCA یا CPA نیز می‎‌تواند به شما کمک کند تا به عنوان یک حسابدار بین المللی معتبر شناخته شوید و فرصت‌های شغلی بهتری داشته باشید.

مدرک حسابداری بین الملل برای مهاجرت

مدرک حسابداری بین المللی می‏‌تواند امتیازی برای مهاجرت باشد، دارندگان این مدرک می‏‌توانند برای ویزای کاری و تحصیلی اقدام کنند و فرصت‏‌های شغلی خوبی در سطح جهانی داشته باشند.

برای مثال دارندگان مدرک ACCA می‌‏توانند بعد از گذراندن بخش‌‏های F1 تا F9 مدرک کارشناسی حسابداری از دانشگاه بروکس آکسفورد دریافت کنند و بعد از گذراندن بخش‌‏های P1 تا P7 و با ارائه سابقه کاری سه ساله امکان دریافت مدرک فوق لیسانس حسابداری از دانشگاه UCL را دارند که این مدرک در ارتقای سطح علمی و شغلی این افراد مؤثر است.

مدرک حسابداری بین الملل برای کانادا

بسیاری از کارفرمایان در کانادا ترجیح می‏‌دهند حسابدارانی که دارای مدرک CPA هستند را استخدام کنند، اگرچه برای استخدام در شغل حسابداری در کانادا این مدرک الزامی نیست، اما داشتن این مدرک موقعیت‌‏های شغلی بیشتری را سر راه شما قرار می‌‏دهد.

به دلیل این‌‏که انجمن حسابداران خبره کانادا، ایران را به عنوان عضوی از این انجمن مورد تایید ندارد، سابقه کاری 5 تا 8 ساله از متقاضیان ایران درخواست می‏‌کند، دولت کانادا از سال 2014 ارگان‏‌های حسابداری را تحت نظارت CPA سازماندهی کرد؛ بنابراین از فرد خواسته می‏‌شود تا تحصیلات دانشگاهی و سابقه کاری خود را برای این سازمان ارسال کند تا مورد ارزیابی قرار بگیرد.

در صورت تایید سازمان CPA دوره‌‏های آمادگی آزمون PEP به صورت حضوری یا آنلاین نام ‏نویسی می‌‏کند و تقریبا 18 ماه طول می‏‌کشد، دولت کانادا برای دوره‌‏های آماده ‏سازی امتحان حسابداران خبره (PEP، CPA) ویزای دانشجویی صادر کرده و یا این‌‏که افراد از طریق ویزای بازدید یا ویزای کاری برای این دوره‌‏ها اقدام کنند.

همچنین می‌‏توان با پذیرش تحصیلی کانادا در دوره لیسانس و ارشد به طور موازی از دوره‏‌های PEP استفاده کرد، تا با قبولی نهایی یکی از حسابداران خبره کانادا باشید.

از سال 2021 مدرک acca در کانادا به رسمیت شناخته نمی‏‌شود، در این قسمت از مقاله سعی شد درباره حسابداری بین المللی و انواع مدارک آن توضیح داده شود، همچنین فرصت‏‌های استخدام و مهاجرت را با استفاده از این مدارک برشمردیم.

مدارک حسابداری بین المللی در شرکت‌‏های داخلی که فعالیت‌‏‏های بین ‏المللی دارند و یا شرکت‌‏های خارجی قابل استفاده می‌‏باشد و به عنوان سطحی پیشرفته از حسابداری که هر کسی به آن وارد نمی‏‌شود دارای سختی‏‌ها و در نهایت موقعیت‌‏های عالی است.

فرق بین مدرک CPA ,ACCA ,CMA در چیست؟

مدارک حرفه ای حسابداری مانند CPA (حسابدار حرفه ای)، ACCA (حسابدار جهانی انجمن حسابداری) و CMA (مدیریت حسابداری) در دسترس هستند، اما هرکدام ویژگی‌ها و فرق‌های خاص خود را دارند که تفاوت‌هایی در محتوا، تکریم، محلی که تاثیرگذاری دارند و نیازمندی‌های دریافت آن‌ها هستند که شامل توضیحات زیر می‌باشد:

    • CPA: این مدرک بیشتر در آمریکا معتبر است، اما با اخذ این مدرک نیز می‌توان در سطح جهانی فعالیت کرد و در برخی کشورها به عنوان حسابدار مالی استخدام شد، معمولا تمرکز بر حوزه‌هایی مانند حسابداری مالی، حسابداری مدیریتی، حسابداری مالیاتی و حقوقی دارد.

برای کسب این مدرک، نیاز به تحصیلات دانشگاهی، تجربه کاری و قبولی در آزمون های مختلف است و این مدرک به فارغ التحصیلان امکان می دهند تا مهارت‌های حسابداری و مالی خود را در سطح جهانی اثبات کرده و در بازار کار بین المللی شرکت کنند.

    • ACCA: بین المللی و در بیش از 180 کشور معتبر است، شامل حوزه‌های مختلفی از حسابداری مانند حسابداری مالی، حسابداری مدیریتی، حسابداری مالیاتی و حسابداری اجتماعی می باشد و از نظر تحصیلات دانشگاهی و تجربه داری انعطاف بیشتری دارد.
    • CIMA: نیز یک مدرک حسابداری بین المللی معترف است که تمرکز بر حسابداری مدیریتی و تصمیم گیری استراتژیک دارد، فارغ التحصیلان این مدرک می توانند در بخش های مختلف صنعت و سازمان‌ها به عنوان حسابداران مدیریتی فعالیت کنند.

نتیجه گیری

حسابداری بین‏ المللی شامل اصول و استانداردهای حسابداری همه کشورها می‏‌باشد، حسابداری بین المللی در کشورهای مختلف قابل قبول است و روش ‏های آن در بسیاری از کشورها مورد استفاده می‏‌باشد و یک حسابدار بین المللی با استفاده از IFRS می‌‏تواند اطلاعات مالی شرکت‏‌ها در سراسر جهان را با دقت و شفافیت کافی مقایسه کند.

در مقاله‌ای که خواندید تمام مباحث و ضروریات حسابداری بین المللی را به شما شرح دادیم تا با نحوه یادگیری حسابداری عمومی و بین المللی آشنا شوید، در انتها اگر سوال و یا پیشنهادی در خصوص موضوع مقاله دارید می‌توانید در قسمت دیدگاه برایمان بنویسید.

آموزش حسابداری 0 تا 100

دسترسی به مقالات مرتبط:

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on telegram
{ "@context": "https://schema.org", "@type": "FAQPage", "mainEntity": [{ "@type": "Question", "name": "حسابداری بین المللی چیست؟", "acceptedAnswer": { "@type": "Answer", "text": "حسابداری بین‏ المللی شامل اصول و استانداردهای حسابداری همه کشورها می‏‌باشد، حسابداری بین المللی در کشورهای مختلف قابل قبول است و روش ‏های آن در بسیاری از کشورها مورد استفاده می‏‌باشد." } },{ "@type": "Question", "name": "حسابداری بین المللی چه اهمیتی دارد؟", "acceptedAnswer": { "@type": "Answer", "text": "حسابداری بین المللی با استفاده از IFRS به عنوان یک چهارچوب جهانی در گزارش ‏های مالی نقش مهمی در هماهنگی بازارهای مالی جهان و شفافیت اطلاعات مالی دارد، با گذر زمان و افزایش فعالیت‌‏های بین المللی نیاز به یک زبان مشترک حسابداری برای ارتباط شرکت‏‌های مختلف در سطح جهانی احساس می‏‌شود." } },{ "@type": "Question", "name": "حسابداری بین المللی در چه دوره هایی آموزش داده می‌شود؟", "acceptedAnswer": { "@type": "Answer", "text": "آموزش‏ های حسابداری بین المللی در دوره‌‏های مخصوص CMA،CPA و ACCA برگزار می‏‌گردد و شامل استانداردهای بین ‏المللی حسابداری و مهارت‏‌های فنی، سازماندهی، حل مسئله، ارتباطات، دقت در جزئیات و درک ساختار کسب و کار حسابداری می‏‌باشد." } },{ "@type": "Question", "name": "مدرک حسابداری بین المللی چه کاربردی دارد؟", "acceptedAnswer": { "@type": "Answer", "text": "مدرک حسابداری بین المللی اغلب به مدارکی اشاره دارد که در حوزه حسابداری و مالی بین المللی مورد توجه قرار می‌گیرند و توسط سازمان‌ها یا انجمن‌های بین المللی حسابداری ارائه می شوند و به فارغ التحصیلان اجازه می دهند تا در سطح جهانی فعالیت کنند و به عنوان حسابداران حرفه ای معتبر در سطح جهانی تایید می‌کنند." } },{ "@type": "Question", "name": "در دوره ACCA چه مباحثی تدریس می شود؟", "acceptedAnswer": { "@type": "Answer", "text": "دوره acca شامل درس‌‏های تئوری و عملی با موضوعات حسابداری مالی، حسابداری مدیریت، حقوق شرکتی، مالیات حسابرسی، مدیریت عملکرد و مدیریت مالی پیشرفته می‌‏باشد، مدرک بین المللی acca در بیش از 180 کشور معتبر است، این مدرک برای کسانی که به دنبال موقعیت شغلی خاص و بین المللی هستند کاربرد دارد." } }] }
نرم افزار حسابداری ابری

تماس

قیمت

دمو

کاتالوگ

×

ما منتظر تماس شما هستیم تا ...

تماس با مشاوران تماس با فرداد

  • شرایـط کاری و نیـازهای ویـژه سـازمان شما را بشنویم.
  • به سوالهای شما در مورد ارزش آفرینی نرم افزار پاسخ دهیم.
  • بر اساس تجربه موفق نرم افزار فرداد در صنایع مختلف بهترین پیشنهاد را برای افزایش بهره وری سازمان به شما ارائه دهیم.
  • با توجه به نیازهای اختصاصی شما، به شما در انتخاب بهترین راهکارها کمک کنیم.