صدور صورتحساب الکترونیکی

آیا تحقیقی راجع به درآمد حسابداری داشته‌اید؟ امروزه درآمد شرکت حسابداری چقدر است؟ امروزه تمامی کسب و کارها، برای ثبت اطلاعات مالی خود و برنامه‌ریزی‌های دقیق مالی، از حرفه حسابداری، بهره می‌برند که یکی از حرفه‌های پرطرفدار و پررونق در ایران بوده و بازار کار آن همیشه داغ است.

حسابداران  نقش بسیار مهمی در شرکت و سازمان‌ها دارند و برای این‌که بتوانند برنامه مالی خود را با دقت و انگیزه بالاتری انجام دهند، باید حقوق مناسبی نیز دریافت کنند؛ درآمد شرکت حسابداری و به طور کلی درآمد حسابداری در ایران، از جمله مهم‌ترین مواردی است که در این حوزه مطرح می‌شود.

خواندن مقاله درآمد حسابداری را به چه کسانی پیشنهاد می کنیم؟

مدیران کسب و کارها
مدیران مالی شرکت ها
حسابداران و کمک حسابداران
دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته حسابداری

تعریف اصلی درآمد شرکت حسابداری

شرکت حسابداری یک نهاد حقوقی می‌باشد که به مشتریان خود خدمات حسابداری، حسابرسی و مشاوره مالی ارائه می‌دهد، این شرکت‌ها اغلب از حسابداران متخصص و حسابرسان مجرب تشکیل می‌شوند و در روند کار و ارائه خدمات، استانداردهای حسابداری ملی و بین‌المللی را به کار می‌گیرند.

مهم‌ترین فعالیت‌های شرکت حسابداری، شامل تحلیل و تفسیر صورت‌ حساب مالی، ارائه خدمات حسابرسی، مشاوره مالی و مالیاتی و سایر خدمات مرتبط با حوزه مالی و حسابداری است، هدف اصلی این شرکت‌ها، ارائه خدمات به مشتریان، جهت بهبود عملکرد مالی و رشد کسب و کارها است.

وظایف شرکت های حسابداری مالی

شرکت‌های حسابداری مالی، ارائه دهنده خدمات گسترده‌ای در زمینه حسابداری، حسابرسی، مالیات و مشاوره مالی می‌باشند، وظایف اصلی شرکت‌های حسابداری مالی شامل موارد زیر می‌باشند:

    • تهیه و تحلیل صورت‌های مالی
    • مدیریت حسابداری
    • ارائه خدمات حسابرسی
    • استراتژی‌های مالی
    • مشاوره مالی و مالیاتی
    • ارائه خدمات حقوقی
    • توسعه و طراحی سیستم‌ اطلاعات حسابداری

وظایف یک حسابدار در ایران

هر فردی اگر مسئولیتی را قبول می‌کند، در قبال آن وظایفی را  برعهده دارد که وظایف حسابدار نیز شامل موارد زیر است:

درآمد حسابداری و درآمد شرکت حسابداری با توجه به وظایف حسابدار

حسابدار باید صورت های مالی را تهیه نماید و اسناد را به درستی بایگانی کند

چارت سازمانی بخش حسابداری

نمودار یا چارت سازمانی در حسابداری ابزاری است که ساختار، ارتباطات داخلی و سلسله مراتب یک سازمان را نشان می‌دهد، این نمودار در مشخص کردن نقش اعضای سازمان و ارتباطات آن‌ها، تاثیر بسیاری دارد. هر سازمانی چارت مخصوص به خود را دارد، مهم‌ترین اجزای چارت سازمانی بخش حسابداری شامل 5 بخش زیر می‌باشد:

    1. هیئت مدیره
    2. حسابداران عمومی
    3. مدیران مالی
    4. حسابرسان
    5. مدیران بخش‌های مختلف

میانگین درآمد حسابداری ایران

میانگین درآمد حسابداری در ایران، معمولا تحت تاثیر معیارهایی مثل سابقه کاری، شهر محل کار و تحصیلات می‌باشد، همچنین باید در نظر داشت که درآمد حسابدار در همه سازمان‌ها، یکسان نیست و با توجه به نوع شرکت و سایر عوامل ذکر شده، متفاوت می‌باشد؛ به طور کلی درآمد شغل حسابداری در ایران تحت تاثیر عوامل متعددی قرار دارد که در ادامه به برخی از این عوامل موثر می‌پردازیم.

مقایسه درآمد حسابداری بر اساس سابقه کاری

در حسابداری مثل اغلب شغل ها، هر چه حسابداران سابقه کاری و تسلط بیشتری داشته باشند، در نتیجه از حقوق و درآمد بالاتری نیز برخوردار می‌شوند.

در برخی موارد در صورتی که حسابداران، موفق به توافق با کارفرما شوند، می‌توانند حقوق بالاتری دریافت کنند، تا کنون وزارت کار قانون مشخصی برای میزان حقوق افراد طبق سابقه کاری، در نظر نگرفته با این حال حداقل دستمزد حسابدار در سال 1403 طبق عرف بازار به شرح جدول زیر می‌باشد:

    سابقه کاری حقوق حسابدار در سال 1403 (تومان)
1 تا 3 سال 4,500,000 الی 8,500,000
3 تا 8 سال 11,000,000 الی 16,000,000
بیش از 8 سال 19,000,000 به بالا

مقایسه درآمد حسابداری بر اساس تحصیلات

سطح تحصیلات، تاثیر بسیاری بر درآمد حسابداری دارد، امروزه مدرک تحصیلی برای اکثر سازمان‌ها مخصوصا ارگان‌های دولتی، حائز اهمیت است؛ در حالی که در بیشتر شرکت‌های خصوصی، سابقه کار و میزان توانایی حسابداران مورد توجه می‌باشد.

وزارت کار تا به امروز میزان مزد دقیقی برای کارمندان با سطح تحصیلات متفاوت، اعلام نکرده و تنها مورد تعیین شده این است که حقوق و دستمزد کارمندان در سطح تحصیلات مختلف باید متفاوت باشد، در تصویر زیر، درآمد حسابداری 1403 بر اساس تحصیلات و طبق عرف بازار بیان شده است.

درآمد حسابداری با توجه به تحصیلات حسابدار

درآمد حسابداری با توجه به مدرک دانشگاهی حسابدار متغیر است

داشتن مدرک بالای لیسانس در شغل حسابداری باعث افزایش درآمد حسابداری می‌شود؟

به این نکته توجه کنید که مدرک و سطح تحصیلات شانس ورود به شرکت‌های بزرگ را افزایش می‌دهد، ولی نمی‌تواند به تنهایی عامل تاثیرگذار بر افزایش درآمد باشد. سابقه کاری، مرتبط بودن رشته تحصیلی، مهارت‌ها و توانمندی‌ها همگی شانس استخدام افراد را افزایش خواهند داد.

حسابداران با مدرک کارشناسی ارشد بیش‌تر از افرادی که مدرک لیسانس یا فوق دیپلم دارند حقوق دریافت می‌کنند؛ اما این تفاوت حقوق آنچنان نیست بلکه تجربه و عملکرد بالا تاثیر بیشتری در افزایش درآمد حسابداری دارد.

مقایسه درآمد حسابداری با توجه به نوع شرکت

شرکت‌های متعددی به حسابدار نیاز دارند، نوع شرکت‌ها نیز یکی از عوامل موثر بر درآمد حسابداری است. شرکت‌ها در سه دسته خصوصی، دولتی و نیمه دولتی قرار دارند.

نرخ دستمزد در شرکت‌های نیمه دولتی و دولتی تقریبا با هم برابر می‌باشد، در صورتی که نرخ حقوق شرکت‌های خصوصی متفاوت‌تر است، همچنین بعضی از شرکت‌های خصوصی که در سطح بین المللی فعالیت دارند نیز حقوق متمایزی دارند، حقوق و درآمد حسابداری 1403 با توجه به نوع شرکت‌ها مطابق تصویر زیر می‌باشد.

درآمد حسابداری با توجه به نوع شرکت و درآمد شرکت حسابداری

درآمد حسابداران در شرکت‌های دولتی تا دوازده میلیون می‌رسد

درآمد شرکت حسابداری در سال 1403

در چند سال اخیر، درآمد شرکت حسابداری به یکی از پردرآمدترین بازارهای کار در ایران تبدیل شده‌ است؛ زیرا از موسسات کوچک گرفته تا کارخانه‌های بزرگ برای امور مالی مانند تهیه اظهارنامه مالیاتی، محاسبه سود و همچنین محاسبه مالیات به خدمات شرکت‌های حسابداری نیاز دارند.

درآمد شرکت حسابداری در سال 1403 تحت تاثیر عوامل مختلف و با توجه به خدماتی که ارائه می‌دهند مختلف است، از طرفی مدیران تمایل دارند برای رسیدگی بهتر و بهینه کردن فعالیت‌های داخلی سازمان و شرکت‌ها، از دانش متخصصین شرکت‌های حسابداری بهره‌مند شده و اطمینان خاطر کسب کنند.

نکته مهم

هرچه میزان مهارت، سابقه و کیفیت کار شرکت‌های حسابداری و حسابداران آن بیشتر باشد، میزان پروژه دریافتی از کارفرمایان و به تبع آن درآمد شرکت حسابداری بیشتر خواهد بود.

منابع درآمد شرکت حسابداری

در این قسمت به منابع درآمد شرکت حسابداری و خدمات آن‌ها اشاره می‌کنیم که شامل موارد زیر می‌باشند:

    • ارائه خدمات مالیاتی و مالی
    • ارائه مشاوره بیمه تامین اجتماعی
    • کنترل حسابرسی داخلی موسسات حسابداری
    • تحلیل‌گری ارشد مالی
    • مدیریت مالیات بین‌المللی
    • مشاوره مالیاتی تلفنی یا حضوری

چه عواملی باعث افزایش درآمد شرکت حسابداری خواهد شد؟

خدمات زیر باعث افزایش درآمد شرکت حسابداری خواهند شد:

    • مشاوره مالی و مالیاتی
    • دفاع در پرونده‌های مالیاتی
    • فروش نرم افزار مالی حسابداری
    • خدمات پشتیبانی و فنی
    • آموزش مباحث حسابداری و برگزاری دوره‌های مختلف
    • راه‌اندازی سایت‌های تخصصی حسابداری
    • برگزاری سمینارهای حسابداری و مالیاتی
    • تبلیغات در صفحات مجازی

درآمد حسابداری حرفه ای در شرکت‌های حسابداری

از آنجایی که تجربه و سابقه کاری نقش مهمی در تعیین حقوق حسابداران دارد، حسابداران حرفه‌ای و باتجربه معمولا حقوق بیشتری نسبت به حسابداران مبتدی، دریافت می‌کنند، این موضوع به دلیل تخصص و مهارت‌ها آن‌هاست که از توانایی‌ و دقت بالاتری در حل مسائل پیچیده‌تر در امور حسابداری برخوردارند.

حسابداران حرفه‌ای به دلیل این‌که اعتبار بیشتری نزد کارفرمایان دارند، به نوعی مورد اعتمادتر هستند و پروژه‌ها و امور مهم‌تر و بیشتری را دریافت می‌کنند که موجب افزایش درآمد آن‌ها می‌شود.

درآمد حسابداری در موقعیت‌های شغلی مختلف

در بخش‌های قبلی، به چارت سازمانی اشاره کردیم و دانستیم که هر مرتبه و پست مختلف سازمانی مزایا و حقوق مختلفی دارد، درآمد شرکت حسابداری علاوه بر عوامل تاثیرگذار بر حقوق مثل نوع شرکت، تحصیلات و سابقه به دلیل تفاوت در موقعیت شغلی نیز متفاوت است.

موقعیت و فرصت‌های شغلی بسیاری در حرف حسابداری وجود دارد که در ادامه به توضیح هر یک از آن‌ها و بررسی درآمد در آن‌ها می‌پردازیم که افراد می‌توانند با بررسی درآمد و علایق خود بهترین شغل رشته حسابداری را انتخاب کرده و در آن فعالیت کنند.

آموزشگاه حسابداری فرداد

درآمد حسابداری برای کارمند حسابداری

کارمندان حسابداری وظایف مالی مختلفی دارند، در واقع وظیفه اصلی کارمند حسابداری، ایجاد شفافیت و نظم در وضعیت مالی شرکت‌ و سازمان است، تهیه گزارش‌های مالی، بررسی روند درآمد و هزینه‌، تشکیل پرونده‌های مالی از جمله مسئولیت‌ها و وظایف یک کارمند حسابداری است.

این حسابداران همچنین وظیفه محاسبه حقوق و دستمزد، کنترل قراردادها، بررسی تراکنش‌ مالی روزانه را نیز بر عهده دارند، بدیهی است که درآمد کارمند حسابداری به متغیرهای مختلفی که قبل‌تر اشاره کردیم بستگی دارد؛ در ایران به طور میانگین درآمد کارمند حسابداری در سال 1403 برابر با 11,400,000 تومان می‌باشد.

درآمد دفتردار

دفتردار می‌تواند در بخش اداری و دفتری هر سازمان خصوصی یا دولتی مشغول به کار باشد، درباره وضعیت بازارکار و استخدام در این شغل نمی‌توان ارقام و آمار دقیقی داد، اما با اطمینان می‌توان گفت که برای یک مسئول دفتر همیشه کار وجود دارد، هر شرکتی برای انجام امور اداری و اجرایی خود، هماهنگی بین کارها و برقراری ارتباط مدیریت مجموعه با درون و بیرون سازمان به مسئول دفتر نیاز دارد.

میزان درآمد حسابداری و درآمد دفتردار

میانگین درآمد دفتردار با توجه به وظایفی که برعهده دارد هشت میلیون به بالا است

درآمد تحلیلگر اعتبار

وظیفه اصلی یک تحلیل‌گر اعتبار، ارزیابی و سنجش اعتبار افراد می‌باشد. تحلیلگران، اطلاعات مربوط به سابقه و پیشینه افراد مختلف را جمع‌آوری، تجزیه و تحلیل می‌کنند و با این اقدام، اعتبار یا عدم اعتبار فرد را مشخص می‌کنند، برای مثال در بانک‌ها یا شرکت‌های بیمه اعتبار و شایستگی متقاضی وام باید روشن شود که این کار توسط تحلیلگران اعتبار صورت می‌گیرد.

یک تحلیلگر اعتبار ممکن است در بررسی و بازبینی حساب‌های مشکل‌ساز نیز نقش مهمی داشته باشد، تحلیلگر اعتباری به طور متوسط ماهانه 13,266,500 تومان حقوق دریافت می‌کند.

درآمد مسئول تطبیق

مسئول تطبیق، موظف است تا از مطابقت پرونده‌ها و تصمیمات مالی مربوط به سازمان و شرکت با قوانین ملی اطمینان یابد، با این کار آسیب‌های احتمالی مثل کاهش سطح اعتبار و یا جریمه به دلیل نقض قوانین به حداقل می‌رسند.

گاهی اقدامات شرکت با استانداردهای درون شرکت یا سازمان نیز مطابقت ندارند، در این زمان مسئول تطبیق باید مطابقت آن‌ها را کنترل و مدیریت کند. درآمد مسئول تطبیق در کشورهایی مثل آمریکا، بین 55,000 تا 75,000 دلار می‌باشد.

درآمد تحلیلگر بودجه

یکی از شغل‌ها برای کسب درآمد از حسابداری، تحلیل بودجه شرکت‌ها و دولت می‌باشد. تحلیلگران بودجه، می‌توانند هم در سازمان‌های دولتی و هم در شرکت‌های خصوصی فعالیت کنند.

وظیفه اصلی آن‌ها بررسی و ارائه چندین طرح بودجه پیشنهادی برای شرکت یا سازمان است، همچنین برای تصمیم‌گیری بهتر و بهبود وضعیت مالی به مدیران کمک می‌کنند. یک تحلیلگر بودجه به طور میانگین، ماهانه 13,377,000 تومان درآمد دارد.

درآمد حسابدار و مشاور مالی

‌وظیفه اصلی حسابدار و مشاور مالی، کمک به مشتریان در ایجاد برنامه‌های مالی موثر، مدیریت دارایی‌ها‌، مدیریت بدهی و سرمایه‌ گذاری است، مشاوران مالی با تجزیه و تحلیل وضعیت مالی مشتریان، تعیین اهداف مالی، شناسایی ریسک‌ها و ارائه پیشنهادات به بهبود وضعیت مالی مشتریان خود می‌پردازند.

در واقع مشاوران مالی علاوه بر دانش و تخصص فنی حسابداری، از توانایی‌های ارتباطی و تحلیلی نیز برخوردارند تا به مشتریان خود در تصمیم‌گیری مالی کمک کنند. یک مشاور مالی به طور متوسط ماهیانه 15,483,000 تومان حقوق دریافت می‌کند.

درآمد استاد دانشگاه حسابداری

کسب درآمد از حسابداری تنها مختص مشاغل سازمانی نمی‌باشد، تدریس نیز راه بسیار مناسبی برای کسب درآمد در حسابداری است. اساتید دانشگاهی برنامه‌های درسی مرتبط با حسابداری را تدریس و تدوین می‌کنند. این اساتید به همه اصول و دانش مرتبط با حسابداری تسلط داشته و میانگین درآمد استاد دانشگاه حسابداری، ماهانه 16,822,000 تومان می‌باشد.

درآمد حسابدار قضایی

حسابداران قضایی به بررسی پرونده‌های مالی شرکت‌ها که مرتبط با مراجع قضایی هستند، می‌پردازند. وظیقه اصلی این حسابداران، بررسی چگونگی حل و فصل پرونده‌های مالی شرکت‌ها می‌باشد، همچنین این نوع حسابداران در حوزه پرونده‌های اختلاس و کلاهبرداری‌های مالی نیز فعالیت دارند، درآمد حسابدار قضایی به طور میانگین، ماهانه 15 تا 45 میلیون تومان تخمین زده می‌شود.

درآمد تحلیلگر ریسک

تحلیلگران ریسک، نقش مهمی در انواع کسب و کارها دارند؛ زیرا مسئولیت اخذ تصمیمات تجاری مهم و ارزیابی ریسک‌های مالی بر عهده این افراد است، آن‌ها با استفاده از ابزارهای تحلیلی و نرم افزارهای حسابداری، بهترین و بدترین حالات و نتایج ممکن را پیش‌بینی می‌کنند و همچنین تحلیلگر ریسک باید روندهای تغییرات در آینده و هزینه‌ها را هم در نظر داشته باشد.

این افراد می‌توانند در بخش‌های بازرگانی، بازاریابی، فروش، خدمات مالی یا بانکداری خصوصی مشغول به کار شوند، درآمد تحلیلگر ریسک، به طور متوسط 85,000 تا 120,000 دلار در سال است.

درآمد ناظر مالی شرکت یا سازمان‌ها

ناظر مالی می‌تواند یک فرد یا یک سازمان باشد که مسئولیت او نظارت بر عملکرد مالی شرکت‌هاست، وظیفه ناظر مالی آنالیز صورت‌های مالی، ارزیابی عملکرد، شناسایی مشکلات مالی، ارائه راهکارها برای بهبود وضعیت مالی می‌باشد، از نظر قانونی می‌توان گفت که ناظر مالی می‌تواند یک مقام دولتی یا حسابرس باشد، میانگین درآمد ناظر مالی شرکت یا سازمان‌ها در آمریکا چیزی حدود 87 هزار دلار در سال تخمین زده می‌شود.

درآمد توسعه دهنده نرم افزار مالی

شرکت‌ها، سازمان‌ها و کسب و کارها برای مدیریت بهتر امور مالی خود از نرم افزارهای حسابداری و مالی استفاده می‌کنند، توسعه‌دهنده نرم ‌افزار حسابداری به طراحی، تولید، پشتیبانی و بهبود نرم افزارها توجه دارد.

توسعه‌دهندگان نرم افزار حسابداری باید با تیم‌های مختلف کسب و کار در ارتباط باشند تا از کاربرد نرم افزارها اطمینان حاصل کنند، درآمد توسعه دهنده نرم افزار مالی در ایران ماهانه مبلغی بین 15 تا 40 میلیون تومان می‌باشد.

درآمد حسابداری مالیاتی

شرکت‌ها ملزم به ارائه گزارش‌های دقیق و منطبق با مقررات مالی هستند، هر چقدر که صورت‌های مالی دقیق باشند، هزینه‌های مالیاتی به حداقل می‌رسند.

حسابداران مالیاتی در زمینه بازده مالیات به کارفرماها مشاوره داده و هم برای اشخاص حقیقی و هم حقوقی فعالیت می‌کنند، همچنین می‌توانند در شرکت‌های مختلف نیز به صورت پاره‌وقت کار کنند. درآمد حسابداری مالیاتی امروزه، بیش از 15 میلیون تومان در ماه تخمین زده می‌شود.

درآمد شرکت حسابداری

هر کسب و کاری را که در نظر بگیرید اگر از متخصصان رشته خود استفاده کند و علاوه بر این در طی فرایند کاری خود از آموزش غافل نشود، به درآمد مناسبی می­تواند برسد. شرکت­های حسابداری نیز به علت  وجود مشکلات مالی و مالیاتی در کسب‌ و ‌کارها با کسب تجربه و استفاده از نیروهای متخصص، می­توانند در زمینه کاری خود درآمد خوبی کسب کنند؛ اما برای اینکه یک شرکت حسابداری به درآمد بالایی برسد نیاز به انجام اقدامات به شرح زیر است:

  • استفاده از نیروی کاربلد و علاقه مند
  • فراموش نکردن آموزش حین کار
  • قبول انجام پروژه‌های مالیاتی
  • برگزاری سمینارهای حسابداری و مالیاتی
  • راه اندازی سایت‌های تخصصی حسابداری
  • همکاری با شرکت‌های تولید نرم افزارهای مالی
  • برگزاری دوره­های مالی رایگان برای معرفی هر چه بیشتر شرکت
  • فروش نرم افزارهای حسابداری

درآمد حسابداری متخصص پرداخت

حسابدار متخصص پرداخت، که به عنوان ممیز مالیاتی شناخته می‌شود، ماموری است که صحت و اعتبار پرداخت‌های مالیاتی را برای جلوگیری از تخلفات می‌سنجد. حقوق این افراد بازه‌ای بین 7,670,000 تومان الی 15,600,000 تومان می‌باشد.

نکته:
به طور کلی میزان حقوق دریافتی برای مشاغل مختلف، توافقی است و نمی‌توان عدد دقیقی را تعیین نمود؛ اما شرکت‌ها به لحاظ قانونی موظف هستند که حداقل حقوق وزارت کار (حقوق پایه) را به کارمندان بپردازند که متاسفانه برخی این قوانین را نادیده می‌گیرند.

معرفی شغل های پر درآمد حسابداری در ایران

می‌توان گفت این سوال که پولسازترین کار در حرفه حسابداری کدام است؟ ذهن اغلب افراد علاقه‌مند به حسابداری و همچنین کارجویان در این حوزه را به خود مشغول کرده است، پردرآمدترین شغل حسابداری بر اساس علاقه‌مندی، توانایی و دانش هر حسابدار متفاوت است.

در نظر داشته باشید که آنچه در افزایش درآمد حسابداری تاثیرگذار است، سرمایه‌گذاری بر روی تخصص، دانش و مهارت‌های فردی می‌باشد. فرصت‌های شغلی حسابداری بسیار گسترده و پر رونق هستند و ما در ادامه به معرفی شغل‌های پر درآمد حسابداری در ایران می‌پردازیم.

مدیریت مالیات بین المللی

مدیریت مالیات بین‌المللی، شغلی است که علاوه بر کار کردن با شرکت‌ و سازمان‌ها می‌توان برای دولت‌ و مراجع قانونی و تجاری نیز فعالیت نمود، یک مدیر مالیات بین المللی باید دانش خود درباره قوانین مالیات جهانی را بالا ببرد و از قوانین جدید و به‌روز مالیاتی جهانی مطلع باشد، این حرفه به دلیل بین‌المللی بودن و محدود نبودن به داخل کشور از درآمد بالایی برخوردار است.

مدیر مالی

یکی از محبوب‌ترین شاخه‌های شغلی مرتبط با حسابداری، مدیر مالی است. منابع مالی شرکت توسط مدیر مالی کنترل می‌شوند، مدیران مالی برای توسعه و رشد تجاری شرکت‌ها به مدیران ارشد مشاوره می‌دهند.

وظایف مدیران مالی به نوع و اندازه شرکت، بستگی دارد؛ از جمله وظایف مهم مدیران مالی می‌توان به تهیه صورت‌های مالی و تدوین استراتژی‌های مالی اشاره کرد.

مدیر ارشد مالی

مدیر ارشد مالی بر تمام امور مالی واحد اقتصادی تسلط و نظارت دارد. وظیفه پیش‌بینی و ارائه پیشنهادات مناسب برای رشد مالی شرکت‌ها نیز بر عهده مدیر ارشد می‌باشد، مدیران ارشد در خصوص اهداف و برنامه‌های تجاری با مدیران مالی مشورت و تبادل نظر می‌کنند و همچنین این افراد در بحث تامین بودجه هم نقش مهمی ایفا می‌کنند.

حسابرس و بازرس مالی

یکی از راه‌های کسب درآمد از حسابداری، فعالیت به عنوان حسابرس و بازرس مالی می‌باشد، حسابرسان پرونده‌ها و صورت‌های مالی را بررسی کرده و از انطباق آن‌ها با قوانین مالی، اطمینان حاصل می‌کنند، حسابرس‌ها در دو نوع حسابرسی داخلی و حسابرسی مستقل تقسیم می‌شوند و نکته‌سنجی و جزئی‌نگری از ویژگی‌های بارز یک حسابرس یا بازرس مالی است.

مدیر حسابداری

مدیران حسابداری، علاوه‌ بر انجام امور حسابداری، نظارت و کنترل بر وظایف و مسئولیت‌های حسابداران دیگر را هم برعهده دارند، مدیران حسابداری همچنین در شیوه‌های تعیین صورت‌های مالی، بهبود استراتژی‌های شرکت و غیره نیز تاثیر گذار هستند.

حسابدار ارشد

حسابداران ارشد بر صورت‌های مالی تهیه شده، توسط سایر حسابداران نظارت می‌کنند، در کل هرگونه فعالیت حسابداری کوچک و بزرگ در حیطه فعالیت حسابدار ارشد می‌باشد. از وظایف مهم این افراد می‌توان به تهیه بودجه شرکت، تهیه و ارائه گزارش‌های دقیق مالی، پیگیری امور مالی شرکت اشاره کرد.

تحلیلگر ارشد مالی

تحلیلگران ارشد مالی به تجزیه و تحلیل داده‌های مالی گذشته و کنونی سازمان و برآورد درآمدها و هزینه‌های آتی می‌پردازند، وظیفه این افراد، شامل پیش‌بینی بازگشت سرمایه برای سهام و سرمایه‌گذاری‌های مختلف تجاری، ارائه گزارش‌های مالی و جمع‌آوری اطلاعات برای تصمیم‌گیری می‌باشد.

همچنین یک تحلیلگر ارشد مالی مسئول ردیابی وضعیت سهام، اوراق قرضه و سایر سرمایه‌گذاری‌های شرکت یا سازمان است تا توصیه‌ و پیش بینی‌های لازم را ارائه دهد و مشخص کند که کدام تصمیم مالی سود بیشتری خواهد داشت، درآمد این افراد در ایران مبلغی متغیر بین 10 تا 100 میلیون تومان در ماه است.

مشاور مالی شخصی

یک مشاور مالی شخصی طبق نیاز مشتریان، برنامه‌های مالی مشخصی را برای آن‌ها تدوین می‌کند، مشاوران مالی شخصی در شرایط متفاوت ممکن است توصیه‌هایی برای سرمایه‌گذاری یا راه حل‌هایی برای کاهش هزینه‌ها ارائه دهند؛ مشاوران امور مالی شخصی همچنین می‌توانند در موسسات مشاوره مالی نیز کار کنند.

درآمد حسابداری و درآمد شرکت حسابداری در کشورهای مختلف

درآمد حسابدار با توجه به مهارت‌ها موقعیت جغرافیایی و تحلیل‌های مالی متغیر می‌باشد

حسابداری یکی از حرفه‌های پر درآمد در بسیاری از کشورها است. میانگین درآمد حسابداران در کشورهای مختلف متفاوت است و به عوامل مختلفی از جمله تجربه، مهارت، محل کار، اقتصاد کشور و بازار کار بستگی دارد، تحصیلات و گواهی‌های حسابداری نیز می‌تواند نقشی در میزان درآمد داشته باشد.

درآمد حسابداری در ایران

همانطور که گفتیم درآمد حسابداری در ایران به پارامترهایی مثل سابقه کاری، محل کار و تحصیلات بستگی دارد، همچنین درآمد و حقوق حسابداران در پست‌های مختلف با هم تفاوت دارند.

درآمد حسابداری در ایران به طور میانگین در سال 1403 از مبلغ ماهانه 8,000,000 تا 30,000,000 تومان متغیر است، البته این مبالغ دستخوش تغییرات بوده و در برخی موارد کمتر و یا حتی بیشتر می‌شوند.

درآمد حسابداری در آمریکا

تنوع و فرصت شغلی بالا از مزایای مهم حرفه حسابداری در آمریکا می‌باشد، از موسسات مالی و بانکی گرفته تا شرکت‌های بزرگ، همه به حسابداران ماهر نیاز دارند که این تنوع فرصت‌های شغلی در حوزه حسابداری، امنیت شغلی و رفاه زندگی بالا را به دنبال دارد. میانگین درآمد حسابداری در آمریکا سالانه حدود 80,000 دلار می‌باشد.

درآمد حسابداری در کانادا

کانادا یکی از مقاصد مهاجرتی مناسب و جذاب برای نیروهای کاری و تحصیلی استt حسابداران نیز با مهاجرت به کانادا و گذراندن الزامات آن امکان فعالیت در شرکت‌های بین‌المللی و کسب درآمدهای دلاری خواهند داشتy میانگین درآمد حسابداری در کانادا، حدود 62,532 دلار در سال می‌باشد.

درآمد حسابداری در آلمان

آلمان نیز کشوری پیشرفته در مهاجرپذیری است، به دلیل نیاز این کشور به تامین نیروهای کاری و جوان، در چند سال اخیر بسیاری از افراد تصمیم به مهاجرت به آلمان گرفته‌اند، میانگین حقوق و درآمد حسابداری در آلمان در سال 2024 میلادی، مبلغ 5,602 یورو در ماه، معادل 67,229 یورو در سال اعلام شده است.

درآمد حسابداری در دبی

اقتصاد امارات متحده عربی و به خصوص دبی، دنیایی از فرصت‌ها را برای متخصصین حسابداری ایجاد کرده است. دبی از جمله مراکز مالی بین‌المللی است و با توجه به پیشرفت سریع آن نیاز زیادی به حسابداران دارد، میانگین حقوق و درآمد حسابداری در دبی ماهیانه حدود 21,500 درهم می‌باشد.

روش های کسب درآمد حسابداری

در اغلب شغل‌ها دو گروه کارفرما و کارمند وجود دارند که معمولا کارفرمایان درآمد بیشتری دارند، اما در خصوص درآمد حسابداری اینگونه نیست. حسابداری در واقع فرآیند یادگیری، به کارگیری و نتیجه‌گیری می‌باشد؛ برخی روش‌ها که موجب کسب درآمد از حسابداری می‌شوند شامل موارد زیر می‌باشد:

    • افزایش مهارت‌های مربوط به حسابداری
    • مطالعه و پیگیری مقالات و اخبار حسابداری
    • بالا بردن مهارت‌های نرم افزاری
    • مشارکت و قبول پروژه‌های مالی خاص

نتیجه‌گیری

با نیاز روز افزون شرکت و سازمان‌ها به مدیریت بهتر امور مالی خود، حرفه حسابداری بیش از قبل مورد توجه واقع شده است و درآمد حسابداری و درآمد شرکت حسابداری به موضوع قابل بحثی بین کارجویان و کارفرمایان می‌باشد، حسابداری حوزه‌ای گسترده با مشاغل مختلفی است که فعالیت در هر یک از آن‌ها مزایا و حقوق مناسب خود را دارد.

در این مطلب به طور جامع به آشنایی و توضیح درآمد شرکت حسابداری در ایران، راه‌های کسب درآمد شرکت حسابداری و درآمد این حرفه در سایر کشورها و موارد دیگر پرداختیم. در انتها اگر سوالی در خصوص درآمد شرکت حسابداری و مشاغل مرتبط دارید در قسمت دیدگاه برایمان بنویسید.

آموزش حسابداری 0 تا 100

دسترسی به مقالات مرتبط:

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on telegram
نرم افزار حسابداری ابری

تماس

قیمت

دمو

کاتالوگ

×

ما منتظر تماس شما هستیم تا ...

تماس با مشاوران تماس با فرداد

  • شرایـط کاری و نیـازهای ویـژه سـازمان شما را بشنویم.
  • به سوالهای شما در مورد ارزش آفرینی نرم افزار پاسخ دهیم.
  • بر اساس تجربه موفق نرم افزار فرداد در صنایع مختلف بهترین پیشنهاد را برای افزایش بهره وری سازمان به شما ارائه دهیم.
  • با توجه به نیازهای اختصاصی شما، به شما در انتخاب بهترین راهکارها کمک کنیم.