دریافت فیش بیمه تامین اجتماعی به چند روش انجام می‌شود؟ در دنیای امروزی، وجود یک پشتوانه امن برای تضمین آینده هر فرد امری ضروری است و به همین دلیل بیمه تامین اجتماعی بسیار مورد توجه می‌باشد. همچنین طبق قانون بیمه‌شدگان اختیاری و شغل‌های آزاد برای خود و کارفرمایان نیز باید مبلغ معینی را ماهانه برای حق بیمه کارگران و کارمندان بپردازند.

افراد برای دریافت خدماتی برای برنامه مالی خود مثل بازنشستگی، از کار افتادگی و خدمات درمانی باید مبلغ مشخص در فیش تامین اجتماعی را به صورت ماهانه یا دوره‌‌ای به عنوان حق بیمه پرداخت کنند؛ به عبارتی فیش تامین اجتماعی، سندی کلیدی می‌باشد که اطلاعات مرتبط با سابقه بیمه و میزان حق بیمه پرداختی یک فرد را نشان می‌‌دهد.

خواندن مقاله دریافت فیش بیمه را به چه کسانی پیشنهاد می کنیم؟

مدیران کسب و کارها
مدیران مالی شرکت ها
حسابداران و کمک حسابداران
بیمه گذاران و مستمری بگیری و بازنشستگان تامین اجتماعی

سایت تامین اجتماعی eservices.tamin.ir

از طریق سامانه تامین اجتماعی eservices.tamin.ir امکان دریافت خدمات غیرحضوری از سازمان تامین اجتماعی مهیا می‌باشد، بیمه‌شدگان، کارفرمایان و مستمری بگیران پس از ورود به این سایت، می‌توانند از سرویس‌های الکترونیکی آن استفاده کنند.

سازمان تامین اجتماعی از جمله دستگاه‌های اجرایی است که با امکانات بالا، منابع انسانی و به کارگیری دانش تخصصی مدیران کارآمد، در مسیر توسعه خدمات الکترونیک و ارائه خدمات اینترنتی غیرحضوری به مشتریان، گام بلند و مهمی برداشته است، دریافت فیش بیمه تامین اجتماعی نیز از طریق سایت تامین اجتماعی، امکان‌پذیر می‌باشد که در ادامه مراحل لازم برای دریافت این فیش را شرح می‌دهیم.

دریافت فیش بیمه تامین اجتماعی به روش های ساده

افراد باید پیش از پرداختحق بیمه ماهانه فیش بیمه خود را دریافت کنند

ثبت نام در سایت بیمه تامین اجتماعی

ثبت نام در بیمه تامین اجتماعی و استفاده از خدمات مجازی آن با مراجعه به تامین اجتماعی  eservices tamin ir صورت می‌گیرد، مراحل ثبت نام در سایت تامین اجتماعی به شرح 6 مرحله زیر می‌باشد:

  1. در مرحله اول با ورود به سایت و کلیک بر روی گزینه ثبت نام، باید اطلاعات اولیه خود شامل کد ملی و شماره تلفن (مطابق با کدملی) را وارد کنید؛ در صورتی که شماره تلفن وارد شده با کدملی شما مطابقت نداشته باشد، لازم است بعد از اتمام مراحل ثبت نام، به همراه مدارک شناسایی به یکی از شعب تامین اجتماعی مراجعه حضوری کرده و حساب خود را فعال کنید.
  2. در مرحله بعدی باید اطلاعات هویتی خود (از قبیل نام و نام خانوادگی، تاریخ تولد، جنسیت، شماره شناسنامه) را به طور دقیق و کامل وارد کنید، در صورت بروز هرگونه اشتباه در فرآیند ثبت نام، لازم است مجدد به صورت حضوری به شعب تامین اجتماعی مراجعه کنید، پس از تکمیل این بخش گزینه مرحله بعد را انتخاب نمایید.
  3. این مرحله، شامل سه بخش است:
    • در بخش اول باید آدرس ایمیل خود را وارد کنید که اختیاری است و می‌توان این بخش را خالی گذاشت.
    • در بخش دوم باید یک گذرواژه مناسب و قوی برای ورود به حساب کاربری خود انتخاب کنید.
    • در بخش سوم باید به یک سری سوالات امنیتی مطابق با سلیقه خود پاسخ دهید.

پاسخ‌ها را باید به خاطر بسپارید؛ زیرا اگر در زمانی گذرواژه خود را به هر دلیل فراموش کردید و نیار به بازیابی آن داشتید، یکی از راه‌های بازیابی رمز عبور پاسخ به همین پرسش‌ها است.

در انتها، با کلیک بر روی گزینه مرحله بعد به صفحه بعد بروید.

  1. اگر گذرواژه انتخابی در مرحله قبل را به درستی انتخاب کرده باشید، سپس تمام اطلاعاتی که در مراحل قبل وارد نموده‌اید، به شما نشان داده می‌شوند. لازم است با دقت، اطلاعات را بررسی و مشاهده نموده و در صورتی که هیچ مغایرت و ایرادی با اطلاعات واقعی شما نداشت، بر روی گزینه تایید و ارسال درخواست کلیک کنید.
  2. در این مرحله، پیام (اطلاعات شما ثبت شده است و درخواست شما درحال بررسی و صحت سنجی است) برای شما ارسال می‌شود.
  3. .در این مرحله اگر اطلاعات شما مورد تایید نهایی سازمان تامین اجتماعی قرار گرفت، برای شما پیامکی تحت عنوان “حساب کاربری شما فعال شد” ارسال می‌شود، البته ممکن است دریافت پیامک تا 2 ساعت نیز زمان ببرد اما معمولاً در کمتر از 5 دقیقه ارسال می‌شود.

برای پیگیری ثبت ‌نام خود می‌توانید، در صفحه اصلی سامانه با ورود به قسمت بررسی درخواست ثبت‌ نام، از وضعیت درخواست خود، مطلع شوید و همچنین به یاد داشته باشید که نام کاربری شما برای ورود به سایت تامین اجتماعی، کد ملی شما و گذرواژه نیز همان رمز تعیین شده در مرحله 3 ثبت نام می‌باشد.

نکته مهم

در صورتی که در پیامک دریافتی ثبت نام سایت بیمه تامین اجتماعی، “نیاز به مراجعه به شعبه” آمده است، باید حضوری برای ارائه مدارک هویتی به شعب تأمین اجتماعی مراجعه کرده و حساب کاربری خود را فعال نمایید.

samt tamin.ir ورود به سیستم

بیمه‌شدگان تامین اجتماعی قبل از آن که برای استفاده از خدمات مورد نظر خود اقدام کنند؛ باید ثبت نام غیرحضوری را از طریق ورود به سیستم samt tamin.ir طی نمایند؛ اگر شخصی برای اولین بار است که وارد سایت بیمه تامین اجتماعی می‌شود، باید بر روی گزینه ثبت نام کلیک کرده و مراحل مربوطه را برای ایجاد حساب کاربری طی کند.

اگر مراحل ثبت نام پیش از این صورت گرفته است، باید نام کاربری و رمز عبوری که قبلاً انتخاب شده را در کادرهای مربوطه وارد کرد.

دریافت فیش بیمه تامین اجتماعی

برای دریافت فیش بیمه تامین اجتماعی از طریق ورود به سیستم samt tamin ir به شکل زیر عمل کنید:

    • پس از ورود به سایت به بخش بیمه ‎شدگان خاص رفته و از بین گزینه لیست صدور برگ در منو، درخواست برگ پرداخت را انتخاب کنید.
    • بعد از مشخص کردن مدت زمان پرداخت حق بیمه، از قسمت عملیات برگ پرداخت بر روی گزینه دریافت برگ پرداخت بزنید.
    • به این ترتیب دریافت فیش تامین اجتماعی، انجام شده و نمایش داده می‌شود.

نکته:
استفاده از فیش تامین اجتماعی در مواردی مثل ارائه به کارفرما برای محاسبه حقوق و مزایا، ارائه به وام‌دهندگان برای دریافت وام، ارائه به مراجع ذی صلاح برای انجام امور اداری مانند محاسبه حقوق بازنشستگی و یا از کارافتادگی، کنترل و پیگیری سابقه بیمه پرداختی کاربرد دارد.

استعلام سوابق بیمه تامین اجتماعی

با استفاده از سایت تامین اجتماعی به صورت آنلاین و غیرحضوری نیز می‌توان سوابق بیمه تامین اجتماعی را مشاهده نمود؛ جهت استعلام سوابق بیمه تامین اجتماعی در این سایت باید به روش زیر عمل کرد:

    • برای ورود به سیستم samt tamin.ir کد ملی و رمز عبور خود را وارد کنید.
    • در مرحله بعدی روی گزینه بیمه‌شدگان، کلیک کرده و خدمات سابقه را انتخاب کنید.
    • اکنون شما قادر به مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی خود هستید.

آموزشگاه حسابداری فرداد

پرداخت بیمه تامین اجتماعی

یکی دیگر از خدمات مختلف سایت بیمه تامین اجتماعی، پرداخت بیمه تامین اجتماعی با موبایل و به صورت آنلاین می‌باشد، برای استفاده از سامانه تامین اجتماعی باید به شکل زیر عمل کنید:

    • ورود به سایت پرداخت حق بیمه، tamin.ir
    • نام کاربری و گذرواژه را در کادرهای مشخص وارد کنید. (چنانچه حساب کاربری ندارید، اقدام به ایجاد حساب کاربری و ثبت‌ نام در سایت کنید.)
    • بعد از وارد شدن به حساب کاربری خود، به بخش عملیات بیمه ‎شدگان خاص مراجعه نمایید.
    • سپس گزینه درخواست برگ پرداخت و مدت زمان را انتخاب کنید.
    • پس از مشاهده برگ پرداخت صادر شده از بخش پیگیری و یا دریافت برگ پرداخت، می‌توانید نسبت به پرداخت بیمه اقدام کنید.

ارسال لیست بیمه

کارفرمایان باید آخر هر ماه، لیست بیمه کارگران و کارمندان خود را به سازمان تامین اجتماعی ارسال کنند. ارسال لیست بیمه از طریق سایت تامین اجتماعی طبق مراحل زیر صورت می‌گیرد:

    • وارد کردن نام کاربری و رمز عبور در ورود به سیستم samt tamin ir
    • در بخش کارفرمایان، گزینه لیست حق بیمه و سپس ارسال لیست حق بیمه را انتخاب کنید.
    • در این مرحله می‌توانید لیست بیمه را از طریق بارگذاری فایل‌ها ارسال کنید.
    • جهت ارسال لیست حق بیمه ماهانه باید درخواست استفاده از خدمات غیرحضوری را در منوی خدمات کارفرمایان تکمیل نمایید.
    • بعد از تایید با کلیک روی گزینه “ارسال به شعبه” فایل‌ها ارسال شده و بعد از ارسال شماره پیگیری به شما داده می‌شود که از بخش “پیگیری لیست بیمه” می‌توانید وضعیت لیست خود را مشاهده کنید.

دریافت فیش بیمه تامین اجتماعی با کد ملی

با توجه به این مورد که مراجعه‌های غیر ضروری به سازمان تامین اجتماعی باعث شلوغی و ازدحام می‌شوند، سازمان تامین اجتماعی، شرایط دریافت خدمات مهمی مثل دریافت فیش بیمه تامین اجتماعی با کد ملی و به صورت آنلاین را فراهم نموده است.

دریافت فیش بیمه تامین اجتماعی با کد ملی، مزایایی مثل امکان دریافت وام از بانک‌ها و سایر مؤسسات اعتباری را به دنبال دارد، با ارائه این فیش به عنوان مدرک سابقه بیمه، می‌توان از تسهیلات وام با شرایط مناسب‌‌تری بهره‌مند شد، برای دریافت فیش بیمه تامین اجتماعی با کدملی با گوشی، وارد سایت تامین اجتماعی شده و مراحلی که قبل‌تر توضیح دادیم را طی کنید.

دریافت فیش بیمه تامین اجتماعی برای بازنشستگان

بازنشستگان با مراجعه به سایت تامین اجتماعی می‌توانند فیش بیمه خود را دریافت کنند

دریافت فیش حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی از طریق کد ملی

سازمان تامین اجتماعی امکان مشاهده و دریافت فیش حقوقی تامین اجتماعی را برای مستمری بگیران به صورت اینترنتی و بدون نیاز به مراجعه حضوری فراهم آورده است. دریافت فیش حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی از طریق کد ملی به ترتیب زیر صورت می‌گیرد:

    • بازنشستگان و مستمری بگیران ابتدا باید وارد سامانه تامین اجتماعی شوند.
    • بعد از ورود به سامانه، از بخش میز خدمت در پایین صفحه، گزینه فیش حقوق مستمری بگیران انتخاب شود.
    • در مرحله بعدی، نام کاربری و گذرواژه‌ای که در هنگام ثبت نام در سامانه انتخاب شده را وارد کرده، تا وارد صفحه مربوط به دریافت فیش حقوقی مستمری بگیران شوید.
    • درآخر تمامی مستمری بگیران پس از وارد نمودن کدملی و گذرواژه تامین اجتماعی خود، به راحتی می‌توانند فیش حقوق خود را از سازمان تامین اجتماعی دریافت کنند.

دریافت فیش بیمه با کد استعلام بیمه تامین اجتماعی

در‌صورتی که به اینترنت دسترسی ندارید و البته در سامانه تامین اجتماعی ثبت نام کرده‌اید، می‌توانید دریافت فیش بیمه با کد استعلام بیمه تامین اجتماعی را امتحان کنید. استعلام بیمه تامین اجتماعی از طریق کد دستوری، بهترین و راحت‌ترین روش با گوشی می‌باشد و طبق مراحل زیر انجام می‌شود:

    • کد دستوری #1420*4* را شماره‌گیری کنید. (این کد دستوری در تمامی اپراتورهای همراه اول،‌ ایرانسل و رایتل یکسان می‌باشد.)
    • بعد از وارد کردن کد دستوری و شماره‌گیری آن باید گزینه‌ 2 (استعلام‌ها) و در مرحله بعدی گزینه 1 (آخرین سابقه) انتخاب شود.
    • سپس با وارد کردن کد ملی می‌توانید، سابقه بیمه تامین اجتماعی را مشاهده کنید. در این قسمت سابقه بیمه همراه با محاسبه میزان دستمزد به شما نمایش داده می‌شود.

مراجعه حضوری به شعب بیمه برای دریافت فیش بیمه تامین اجتماعی

جهت دریافت فیش بیمه تامین اجتماعی، در صورت عدم تمایل به ثبت نام در سامانه تامین اجتماعی، به صورت حضوری هم می‌‎توان به یکی از شعب سازمان تامین اجتماعی مراجعه کرده و پس از ارائه مدارک لازم (کارت ملی و دفترچه بیمه) درخواست دریافت فیش بیمه را کنید.

پرداخت بیمه تامین اجتماعی با موبایل

در سال‌های اخیر پرداخت بیمه تامین اجتماعی تفاوت یافته و با شکل‌گیری روش‌های مجازی و آنلاین، مراجعه حضوری به بانک‌ها برای پرداخت حق بیمه، کاهش یافته است؛ برای پرداخت بیمه تأمین اجتماعی با موبایل روش‌های مختلفی وجود دارد که در هر کدام از این روش‌ها به شناسه پرداخت بیمه تأمین اجتماعی، مبلغ و اطلاعات کارت اعتباری و رمز دوم نیاز است، پس بهتر است آن‌ها را از  قبل آماده کنید.

یکی از روش‌های پرداخت بیمه تامین اجتماعی با موبایل، مراجعه به سامانه پرداخت حق بیمه eservices.tamin.ir می‌باشد که در قسمت‌های قبلی این مطلب مراحل آن را شرح دادیم.

روش‌های پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی

به طور کلی، پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی​ به روش‌های مختلفی انجام می‌شود که شامل پرداخت حضوری و پرداخت غیر حضوری (موبایلی و اینترنتی) می‌باشد؛ البته روش حضوری امروزه کم‌تر استفاده می‌شود و روش‌های مجازی مورد استقبال بیشتری واقع شده‌اند. در تصویر زیر روش‌های مربوط به هر نوع پرداخت حضوری و غیرحضوری را شرح داده‌ایم.

پرداخت و دریافت فیش بیمه تامین اجتماعی

اشخاص می‌توانند با اپلیکیشن تامین من و یا مراجعه به بانک حق بیمه خود را پرداخت کنند

مراحل پرداخت حق بیمه با اپلیکیشن پرداخت بیمه تامین اجتماعی

یک روش‌ راحت برای پرداخت حق بیمه، استفاده از اپلیکیشن پرداخت بیمه تامین اجتماعی است. سازمان تامین اجتماعی با راه‌اندازی این اپلیکیشن، انجام امور را برای بیمه‌شدگان راحت‌تر کرده است؛ برای دانلود اپلیکیشن پرداخت بیمه تامین اجتماعی می‌توانید آن را از اپ استورها یا از خود سایت تامین اجتماعی دانلود کنید. مراحل پرداخت حق بیمه از طریق این روش به ترتیب زیر است:

    • پس از دانلود و ورود به برنامه، اگر قبلا در سایت تامین اجتماعی ثبت نام کرده باشید، صفحه خدمات برای شما باز می‌شود، در غیر این ‌صورت ابتدا باید مراحل ثبت نام را تکمیل کرده و سپس به صفحه خدمات وارد شوید.
    • از بین سه گزینه بیمه‌شده، کارفرما و مستمری بگیر، گزینه بیمه شده را برای نوع کاربری خود انتخاب کرده و تایید را بزنید.
    • بعد از ورود به قسمت بیمه شده، خدمات این سامانه به شما نشان داده می‌شود. از بین گزینه‌ها، گزینه پرداخت حق بیمه را انتخاب نمایید.
    • در مرحله بعد باید اطلاعات مورد نیاز را وارد کنید. این اطلاعات شامل شناسه قبض بیمه، مبلغ حق بیمه و مشخصات کارتی که می‌خواهید پرداخت را با آن انجام دهید، می‌باشد.
    • بعد از وارد کردن اطلاعات و تکمیل مراحل، پرداخت شما انجام شده است.

چه افرادی باید برای پرداخت حق بیمه اقدام کنند؟

برای پاسخ به این سوال که چه کسانی باید اقدام به پرداخت حق بیمه کنند؟ باید گفت که کارمندان در بخش دولتی و خصوصی نیازی به مراجعه به سایت تامین اجتماعی یا هر کدام از روش‌های پرداخت برای پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی ندارند؛ ولی افراد بیمه شده در گروه‌های بیمه‌ای زیر باید برای پرداخت بیمه تامین اجتماعی، از روش‌های ذکر شده در قسمت‌های قبلی این مطلب استفاده کنند:

    • مشاغل آزاد
    • حرفه‌ای
    • اختیاری
    • کارگران ساختمانی
    • رانندگان انفرادی
نکته مهم

در پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی مشاغل آزاد، با توجه به این که شخص فیش پرداخت حق بیمه را به چه صورت دریافت می‌کند، شرایط پرداخت متفاوت می‌باشد. برای مثال اگر ماهیانه قرار است که فیش پرداخت شود، تا پایان ماه بعد فرصت پرداخت، امکان‌پذیر می‌باشد.

هزینه بیمه خویش فرما

شاید فکر کنید افرادی که به ‌صورت خود اشتغالی یا نیروی دورکار مشغول به کار هستند، امکان استفاده از مزایای بیمه تامین اجتماعی را ندارند؛ اما اینطور نیست بلکه این افراد می‌توانند به کمک بیمه اختیاری یا خویش فرما، در سازمان تامین اجتماعی سابقه بیمه خود را ثبت کنند و بدون وابستگی به رابطه کارفرما و زیردستان، با پرداخت مبلغی مشخص سابقه بیمه خود را در این سازمان ثبت کنند.

هزینه بیمه خویش فرما در سال 1403، معادل 27 درصد دستمزد و حقوق توافق‌ شده و به مبلغ 1,480,000 تومان می‌باشد که می‌توان آن را از طریق سایت تامین اجتماعی پرداخت نمود.

خرید بیمه سربازی

بیمه سربازی، یک پوشش بیمه‌ای برای سربازان است تا در طول 2 سال خدمت سربازی بتوانند از خدماتی مثل خدمات پزشکی و درمانی در بیمارستان‌های ارتش یا سایر مراکز درمانی تحت قرارداد با نیروهای مسلح استفاده کنند؛ در بیمه تامین اجتماعی سربازی، در ازای گذراندن هر سال خدمت، یک سال سابقه بیمه برای سربازان ثبت می‌شود.

یکی از مواردی که قانون برای بهتر کردن شرایط سربازی درنظر گرفته، همین امکان اضافه کردن سال‌های خدمت به ‌عنوان سال‌های کاری و به اصطلاح خرید بیمه سربازی است که البته باید حق بیمه مشخصی برای این دو سال پرداخت شود.

خرید بیمه سربازی غیر حضوری

خرید بیمه سربازی نیز به صورت غیرحضوری و از طریق ورود به سایت تأمین اجتماعی eservices.tamin.ir امکان پذیر است که این سامانه به پایگاه اطلاعاتی سازمان وظیفه عمومی ناجا دسترسی دارد، در ادامه برای خرید بیمه سربازی مراحل زیر را طی کنید:

    • بعد از ورود با نام کاربری و رمز عبور خود در سایت تامین اجتماعی، از منوی بیمه‌شدگان و زیرمنوی امور بیمه‌شدگان گزینه محاسبه خرید خدمت سربازی را انتخاب نمایید.
    • در صفحه بعد مشخصات مربوط اطاعات نظام وظیفه در ناجا، حق بیمه پرداختی و دریافتی دو سال آخر نمایش داده می‌شود، می‌توانید جدول نرخ محاسبه حق بیمه سربازی را طبق دریافتی دو سال آخر محاسبه کنید.
    • در مرحله بعدی مشخص کنید که می‌خواهید 7 درصد حق بیمه متعلقه را به صورت نقدی پراخت کنید یا اقساطی. در صورت پرداخت قسطی باید تعداد ماه‌های اقساط را هم مشخص کنید، با این کار میزان قسط هر ماه و تاریخ پرداخت هر قسط نمایش داده می‌شود. همچنین در زمان‌های تعیین شده می‌توانید اقساط خود را از طریق همین سامانه پرداخت کنید.
دریافت فیش بیمه تامین اجتماعی و استعلام سوابق بیمه

استعلام سوابق بیمه در سایت تامین اجتماعی انجام می‌شود

سابقه بیمه، بیانگر مدت زمانی است که فرد در محلی مشخص مشغول به کار بوده و توسط کارفرما برای او بیمه رد شده است. اطلاع از سوابق بیمه، یکی از دغدغه‌های‌ افراد بیمه‌شده مخصوصا کارمندان و کارگران می‌باشد و بهتر است، افراد برای مشاهده سوابق تامین اجتماعی اقدام کنند تا در زمان بازنشستگی با مشکل مواجه نشوند.

برای دریافت سوابق بیمه می‌توان به دو روش حضوری و غیرحضوری اقدام کرد. در روش حضوری با مراجعه به دفاتر یا کارگزاری‌های بیمه تامین اجتماعی و ارائه کارت ملی و دفترچه بیمه، می‌توان از سابقه بیمه‌ مطلع شد و روش غیرحضوری یعنی مشاهده سوابق بیمه با موبایل مرسوم و راحت‌تر است که در بخش بعدی به آن اشاره می‌کنیم.

مشاهده سوابق تامین اجتماعی با موبایل

امروزه نیازی به مراجعه حضوری در شعبه‌ها برای استعلام و مشاهده سوابق بیمه نیست، 3 روش موجود استعلام سوابق بیمه با موبایل شامل موارد زیر می‌باشد:

    1. مراجعه به سایت سوابق بیمه تامین اجتماعی
    2. مشاهده سوابق تامین اجتماعی با کد دستوری #1420*4*
    3. مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی با اپلیکیشن تامین من

نکته:
دریافت سوابق بیمه تامین اجتماعی و ترجمه آن در پروسه مهاجرت امری بسیار مهم است، نکته مهم در مورد ترجمه سوابق بیمه‌شدگان تامین اجتماعی این است که لیست بیمه باید حتما دارای بارکد و کد رمز باشد تا ترجمه رسمی و همچنین اخذ مهر تایید دادگستری و وزارت خارجه برای آن صورت گیرد.

سوابق بیمه تامین اجتماعی بارکد دار

سوابق تامین اجتماعی از جمله مدارکی است که برای استخدام شدن در شرکت‌ها و ارگان‌های مختلف و حتی برای مهاجرت تحصیلی یا کاری به خارج از کشور لازم است. سوابق بیمه تامین اجتماعی بارکد دار در زمان و انرژی شما صرفه‌جویی می‌کند، برای دریافت سوابق بیمه بارکد دار، باید چند مرحله کوتاه زیر را به صورت آنلاین طی کنید:

ردیف مراحل دریافت سوابق بیمه تامین اجتماعی بارکد دار
1 در گام اول وارد سایت تامین اجتماعی شوید.
2 از منوی بیمه‌شدگان ابتدا خدمات سابقه و بعد گزینه اعلام سابقه به موسسات را انتخاب کنید.
3 در صفحه جدید بر روی مربع کنار کلیه سوابق کلیک کرده و پس از آن ارسال به صندوق شخصی را انتخاب نمایید.
4 در این مرحله صفحه‌ای برای شما باز می‌شود که می‌توانید پس از خواندن آن و اطمینان از درستی اطلاعات، گزینه موافقم را انتخاب کنید.
5 پس از تایید ارسال سوابق به صندوق شخصی، باید به صفحه اصلی برگردید و از قسمت تامین اجتماعی من، روی گزینه صندوق شخصی من کلیک نمایید.
6 درخواست شما در این مرحله به شما نشان داده می‌شود و شما باید بر روی کلمه عملیات زده و گزینه رویت مکاتبه را انتخاب کنید.
7 در مرحله آخر برای شما صفحه‌ای باز می‌شود و تنها کافی است که بر روی قسمت pdf ضمیمه کلیک و سوابق بارکد دار بیمه تامین اجتماعی خود را دانلود نمایید.

سوالات متداول

در مطالب قبلی در خصوص بیمه حرف و مشاغل آزاد و همچنین بیمه اختیاری توضیحاتی ارائه دادیم و دانستیم که کارفرمایان برای ارسال بیمه حقوق چگونه باید اقدام کنند، در این قسمت از مقاله قصد داریم به پاسخ سوالات متداول و مهم در خصوص دریافت فیش بیمه تامین اجتماعی بپردازیم که ممکن است بارها مورد توجه کارفرمایان، کارمندان و کارگران واقع شده باشد.

دریافت فیش بیمه تامین اجتماعی اختیاری و مشاغل آزاد به چه صورت است؟

با استفاده از کد ملی و مراجعه به سایت تامین اجتماعی، می‌توان اقدام به دریافت فیش بیمه تامین اجتماعی اختیاری کرد که مراحل آن در قسمت‌های قبلی این مطلب بیان شد، در کنار این روش غیرحضوری، روش سنتی مراجعه به شعب تامین اجتماعی نیز جهت دریافت فیش بیمه امکان‌پذیر است.

دریافت فیش بیمه تامین اجتماعی کارگران ساختمانی با کدملی به چه صورت است؟

برای دریافت فیش بیمه تامین اجتماعی کارگران ساختمانی با کد ملی، می‌توان از 3 روش غیرحضوری زیر استفاده کرد که مراحل انجام هر یک از آن‌ها در مقاله توضیح داده شد:

    1. مراجعه به سایت خدمات الکترونیکی تامین اجتماعی tamin.ir
    2. استفاده از اپلیکیشن تامین اجتماعی
    3. شماره‌گیری کد دستوری #724*

البته با مراجعه به کارگزاری‌های تامین اجتماعی و ارائه مدارک می‌توان به صورت حضوری نیز اقدام به دریافت فیش بیمه تامین اجتماعی نمود.

نتیجه گیری

کارگران، کارمندان و همچنین افراد دیگر از بیمه تامین اجتماعی استفاده می‌کنند تا بتوانند در زمان بیکاری، از مزایای بیمه بیکاری و همچنین از خدمات درمانی و بازنشستگی آن استفاده نمایند. دریافت فیش بیمه تامین اجتماعی به روش‌هایی که در مقاله ذکر شد قابل دریافت است که می‌توانید انجام دهید.

در مقاله ای که خواندید در مورد حق بیمه تامین اجتماعی و نحوه دریافت فیش بیمه توضیحاتی را ارائه دادیم تا بتوانید به درستی از سایت تامین اجتماعی و یا به صورت حضوری فیش را به صورت ماهانه دریافت کنید، در انتها اگر سوال و یا پیشنهادی در مورد حق بیمه، انوع بیمه تامین اجتماعی و حسابداری حقوق و دستمزد داشتید در دیدگاه بنویسید.

آموزش حسابداری حقوق و دستمزد

دسترسی به مقالات مرتبط:

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on telegram
نرم افزار حسابداری ابری

تماس

قیمت

دمو

کاتالوگ

×

ما منتظر تماس شما هستیم تا ...

تماس با مشاوران تماس با فرداد

  • شرایـط کاری و نیـازهای ویـژه سـازمان شما را بشنویم.
  • به سوالهای شما در مورد ارزش آفرینی نرم افزار پاسخ دهیم.
  • بر اساس تجربه موفق نرم افزار فرداد در صنایع مختلف بهترین پیشنهاد را برای افزایش بهره وری سازمان به شما ارائه دهیم.
  • با توجه به نیازهای اختصاصی شما، به شما در انتخاب بهترین راهکارها کمک کنیم.